søndag 26. juli 2009

Anti-Bjeff !

Mange sliter med hunder som bjeffer i tide og utide.. Det hadde vi.. Vår schæfer Gizmo på halvannet år.. Han bjeffet når han satt i bil, når noen banket på, når noen kom inn, når han trodde han hørte bil, når han ble stående igjen i hagen, når han så andre hunder eller dyr.. Vi prøvde halsbånd med sprut,noe som ikke funket da han elsker å få vann spruta på seg. Vi prøvde å kjefte og vi har det siste halve året prøvd å overse han, uten hell. Da så vi nettopp dette halsbåndet som siste utvei;


Jeg har alltid vært litt skeptisk til denne type halsbånd med statisk stimulanse, eller strøm som jeg ville kalt det.. Men etter halvannet år med bjeffing blir man ganske sliten i hodet...... Vi kjøpte derfor dette, og det har jeg aldri vært med fornøyd med i hele mitt liv! Steffen prøvde det på seg selv først. Det var ikke vondt, men han skvatt litt. Vi satte det på schæferen og trykka for første gang på kontrollen på onsdag. Skal si han reagerte og etter onsdag + halve torsdag med statisk stimulanse kommer det jammen ikke et eneste bjeff fra hunden! Nå kan folk banke på og komme på besøk uten at han setter av gårde og bjeffer. Han kan sitte igjen i bilen uten for butikken uten å bjeffe for full hals, og han har virkeli blitt helt forandra! Han slapper også mye mer av ellers på dagen. Snart skal vi øke vanskelighetsgraden og ta han med oss til et sted med mer folk og mer å bjeffe på : ) Kanskje han har sluttet å bjeffe på ting før neste uke er omme :)

Kontrollen har forresten 8 styrker stimulanse og hittil har vi bare brukt nr1 (den svakeste)
Rekkevidden på fjernkontrollen er på hele 200 meter, så det går ann å stå langt unna, så hunden ikke bare slutter å bjeffe når du er der, men også om du ikke er der.. 
Har noen tilsalgs her, så det er bare å ta kontakt på mail mei-@hotmail.com

5 kommentarer:

  1. Har funnet noen som passer små og bittesmå raser også !
    De bjeffer minst like mye, om ikke mer..

    Det er ingen forhandlere av disse i Norge enda. Nærmeste er i England.

    Disse er innebygd korrigering i, så man slipper fjernstyring, men prinsippet er det samme.

    Nano-teknologi gjør disse så smale og små.

    Klem !

    SvarSlett
  2. Hei. Jeg har en liten tispe av rase Tibetansk Spaniel. Hun er over ett år nå, men hun kan ikke være alene.Jeg studerer og hun kan sitte i timesvis og bjeffe. der jeg bnor er det forferdelig lytt. Jeg har søkt etter et slikt antibjeff halsbånd, men de er så forferdelig dyre.Det er vel siste mulighet sør jeg må gi henne fra meg, ettersom det er så lytt der vi bor. Kan du hjelpe? Maris Trondheim

    SvarSlett
  3. Det gikk litt fort i svingene her ...men det er lytt der jeg Bor og jeg vil gjerne finne flere muligheter Før jeg tyr til det jeg frykter mest; å gi henne fra meg. Maris Trondheim

    SvarSlett
  4. Bare send meg en mail på mei-@hotmail.com, så kan seg sende deg et bånd !

    SvarSlett
  5. Bare et liten varsku-her... disse typene halsbånd er det IKKE lovlig å bruke i Norge, hvis du ikke er godkjent instruktør og bruker det ifht sauerenhetstrening av jakthunder.
    Merkelig nok er de lov å selge, men altså IKKE lov å bruke. Fremfor å påføre hunden et ubehag, kan dere kanskje heller ta kontakt med en privatinstruktør, som kan gi dere tips til hvordan dere kan løse dette problemet.

    SvarSlett